Sidor

tisdag 27 maj 2014

gDiapers ännu en uppdatering


Jag har tidigare skrivit om gDiapers (det kan ni läsa här och här). Förra sommaren provade jag gDiapers storlek M med originalinlägg på min son som då var några månader gammal. Jag hade höga förväntningar men blöjan passade inte alls utan lämnade röda märken på barnet. Vi sålde blöjorna direkt.

Nyligen hade jag turen att vinna en gDiapers-byxa i storlek L i en tävling. Jag har läst att många upplever att storlek M är väldigt liten men att L är rymligare och fungerar bättre. Jag var därför nyfiken på att prova och ge gDiapers en ny chans. Väldigt många är nöjda med gDiapers, och får man byxan att sitta bra så är det ett väldigt smart blöjsystem. Och den nya byxan sitter väldigt fint på min son. Storlek L ska passa barn från 10 till 16 kg och min son väger nu lite drygt 10 kg. Byxan sitter fint runt midjan men det finns helt klart utrymme för honom att växa. Över rumpan är byxan rymlig och luftig, vilket jag tycker ser bekvämt ut. Vi har inte haft problem med röda märken nu när byxan inte sitter så hårt åt. Den här gången har jag valt att använda gDiapers utan originalinläggen. Originalinläggen har fleece på en sida, och jag undviker fleece i våra blöjor. Istället använder jag små vikblöjor (som ni ser på bilden nedan) eller hemsydda prefolds i bomull. Det fungerar utmärkt. Det jag gillar allra mest med gDiapers är att byxan är i bomull med mjuka resårer runt låren. Den verkar väldigt bekväm för barnet. Jag tror faktiskt att det här är den luftigaste och svalaste blöjan vi har, och vi kommer använda den mycket under sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar