Sidor

tisdag 11 mars 2014

Uppdatering gDiapers

Nu är det på tiden att jag skriver något om hur det gick med våra gDiapers. Förra sommaren köpte jag ett paket med en byxa, sex pouch och sex inlägg. Jag skrev ett inlägg om dem innan jag hann prova, det kan ni läsa HÄR.

Hm, gDiapers, blöjorna jag älskade i teorin men som inte fungerade i praktiken. Precis så var det. När jag tittade på bilder på gDiapers innan jag fick mina egna, tyckte jag de såg så fina och praktiska ut och hade tänkt att jag skulle kunna använda dem mycket. gDiapers har många riktigt fina mönster på sina byxor, och systemet verkar onekligen smidigt. Men det blev inte alls som jag hade tänkt mig. Jag gillade själva byxan jättemycket. Skönt att ha en blöjbyxa i bomull, och med ett originalinlägg i blev den väldigt tunn och fin. Men jag upptäckte direkt att de små knapparna som fäster pouchen till byxan lämnade märken på barnets hud. Jag gillade inte att så mycket av pouchen kom i kontakt med huden, att ha en plastficka liggande i byxan tilltalade mig inte. Efter att vi hade använt gDiapers två eller tre gånger fick sonen ett stort rött märke på huden från kardborren. Då tappade jag helt sugen på gDiapers och sålde allt. Allt var fortfarande i nära nyskick och jag fick tillbaka nästan alla pengar jag själv hade betalat.

Jag har senare förstått att byxan i storlek M, den vi provade, är väldigt liten. Kanske hade våra problem försvunnit om jag hade valt en större byxa som inte hade suttit så hårt runt barnet. Många gillar gDiapers väldigt mycket och jag kan tänka mig att om vi inte hade haft problem med märken på huden så hade vi säkert kunnat använda gDiapers.

Uppdatering: HÄR kan ni läsa om att vi till slut har provat gDiapers storlek L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar