Sidor

onsdag 26 februari 2014

Muksut bambuinlägg


Muksut bambuinlägg består av två lager bambustretchfrotté, den ena sidan enfärgad och den andra sidan randig. Enligt tillverkaren Myllymuksut ska inläggen vara 35x40 cm. Mina är, efter många tvättar, ca 32/33x38 cm.

Jag vet att många gillar Muksut bambuinlägg och under hösten köpte jag ett för att testa. Vikt två gånger passar inlägget perfekt i bumGenius pocketblöja och uppsugningsförmågan är väldigt bra. Eftersom inlägget är gjort av frottétyger är det inte det tunnaste och smidigaste inlägget, men det är inte heller så tjockt att blöjan blir klumping. Jag använder det t.ex. när barnet ska vila dagtid eller när vi ska gå promenad och vara ute en längre tid. Inlägget kan också användas direkt mot barnets hud limpvikt i skalbyxor. Den randiga sidan är mycket strävare än den enfärgade, och när jag använder inlägget direkt mot barnets hud väljer jag alltid den enfärgade sidan mot barnet.

Inlägget är ganska dyrt, nypris i Sverige ligger på ca 90 kr. När jag nyligen kom över ett paket med flera begagnade inlägg ganska billigt, var jag helt enkelt tvungen att köpa dem. Bambuinlägg är perfekta att köpa begagnat. De kräver ganska många tvättar för att uppnå full uppsugningsförmåga, och ett begagnat inlägg har redan tvättats många gånger. Jag upplever att Muksut bambuinlägg håller hög kvalitet och håller sig lika fina tvätt efter tvätt. Mina begagnade inlägg är lika fina som det jag köpte nytt.

Inläggen finns i många fina färger. Men spelar det egentligen någon roll vilken färg man har på ett inlägg till en tygblöja? Jag vill svara nej, men måste erkänna att jag verkligen gillar att inläggen har färg. Visst blir man glad av att titta på dem? :)

Här ser ni ett inlägg i full storlek med den randiga sidan upp, och ett inlägg vikt två gånger för att passa i en pocketblöja med den enfärgade sidan upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar