Sidor

onsdag 6 november 2013

POOPS! pocketblöja


En av mina absoluta favoritpocketblöjor är POOPS! Tyvärr finns den inte längre att köpa då POOPS! har gått över till att sälja enbart aio. Jag har fyra exemplar och ångrar att jag inte köpte flera innan de försvann.

Blöjan fanns med två olika insidor, fleece eller bambu. Jag har bara provat varianten med fleece. Med varje blöja följde det ett inlägg i bambu/bomull. Blöjan är one size och storleken justeras med knappar på framsidan. Runt midjan justeras bredden med knappar i en knapprad.

Den här blöjan sitter otroligt bra på båda mina barn. Jag har använt den från ca 7 kg så jag vet inte hur bra den sitter på en nyfödd. Men från 7-15 kg fungerar den toppen. Den är väldigt bred i grenen och det brukar vara en av de saker som den kritiseras för. För oss har det inte varit något problem med bredden. Inlägget är ganska smalt vilket gör att även om blöjan är bred så blir det inte tjockt mellan barnens lår. Andra smalare blöjor med tjockare inlägg upplever jag som mer klumpiga än denna. Det extra tyget och läckagebarriären gör att blöjan håller tätt. Jag har faktiskt aldrig upplevt läckage med POOPS!, och det kan jag inte säga om någon annan blöja. Inlägget suger fantastiskt bra och det finns utrymme att boosta blöjan om det behövs, t.ex. på natten. En annan sak som man ofta hör om POOPS! är att inläggen (och pocketblöjan med bambu) tar väldigt lång tid att torka. Jag håller med om att inläggen torkar långsamt, men det är absolut värt en lång torktid för att få så bra uppsugningsförmåga.

Även om blöjan inte finns att köpa längre, säljer POOPS! fortfarande lösa inlägg i 2-pack. Dessa inlägg passar bra i många andra blöjor och jag kan verkligen rekommendera dem.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar