Sidor

söndag 30 juni 2013

gTea


Igår var jag på gTea arrangerad av Milly o Molly, ett evenemang där gDiapers visades upp. gDiapers, även kallade gNappies i England, är en hybridblöja som består av en blöjbyxa med ett löstagbart plastskydd (pouch) inuti där man placerar inlägg. Tanken är att man enbart ska byta inläggen vid varje blöjbyte. Ibland byts även pouchen ut om det t.ex. har kommit bajs på den. Själva byxan tvättas bara vid behov, förhoppningsvis inte så ofta. Det finns tyginlägg och komposterbara engångsinlägg. I går fick vi se dessa blöjor i verkligheten samt träffa andra tygblöjeintresserade och fika.

Jag köpte en gDiaper till min yngsta son. Det blev en mörkblå byxa i storlek M (5-13 kg), 6 pouch och 6 tyginlägg. Inläggen tvättade jag igår kväll och nu väntar jag på att de ska torka så jag kan börja testa blöjan.

HÄR kan ni läsa om hur det gick.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar